KAKO DO BRENDA PREPOZNATLJIVOG NA TRŽIŠTU?

Da li je kod kuće uvek bezbedno?
27. маја 2020.
NADLEŽNOSTI INSTITUCIJA U SLUČAJEVIMA NASILJA U PORODIČNIM I PARTNERSKIM ODNOSIMA
29. јула 2020.
Prikaži sve

KAKO DO BRENDA PREPOZNATLJIVOG NA TRŽIŠTU?

EKONOMSKO OSNAŽIVANJE SEOSKIH ŽENA

U subotu, 27. jula, u Zrenjaninu je održana jednodnevna obuka o brendiranju proizvoda za seoska udruženja žena iz srednjeg i severnog Banata. Ovom obukom nastavljene su aktivnosti na projektu „Osnaživanje žena u Vojvodini – projekat razvoja preduzetništva seoskih žena“. Realizacija ovog projekta započela je u avgustu 2019. uz podršku UN Women u Srbiji u okviru šireg projekta „Ključni koraci ka rodnoj ravnopravnosti“ koji finansira EU.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

U obuci su učestvovale žene iz pet udruženja žena koja su od početka uključena u projekat: „Veliko srce“ iz Lazareva; „Banatsko jagnje“ iz Boke; Klub žena Belo Blato; „Mokrinčanke“ iz Mokrina i
Udruženje žena iz Iđoša. Tokom prve faze projekta žene iz ovih udruženja prošle su trening ekonomskog osnaživanja i artikulisale svoje preduzetničke inicijative, a u decembru je realizovan i
prvi ciklus obuke o brendiranju. Tada se počela razvijati i ideja o umrežavanju i stvaranju zajedničkog brenda.

Seoska udruženja žena često u okviru svojih aktivnosti imaju izradu različitih proizvoda koje prodaju na različitim sajmovima i manifestacijama. Оva udruženja najčešće se bave proizvodnjom i prodajom ručnih radova, hrane i zimnice i to vide kao dodatni prihod u kući, ali tu nema velike zarade, nekada se jedva pokriju troškovi koje su žene imale. Mogućnost za plasman proizvoda je sporadična, zavisi od kalendara manifestacija, pa je tako i proizvodnja sporadična. Članice udruženja same obezbeđuju sirovine, a zarada često jedva pokriva troškove uloženog. U takvim uslovima, bez motiva da se ozbiljnije ovim problemima posvete žene se proizvodnjom bave u slobodno vreme, kada završe sa kućnim obavezama i doživljavaju je kao hobi koji ponekad donosi zaradu. Razvijanje lokalnih biznis inicijativa postavlja pred njih zadataka da razviju profesionalniji pristup i dostignu (i održavaju) određene standarda u kvalitetu robe koju nude na tržištu.

U oštroj konkurenciji ova udruženja moraju se izboriti za svoje mesto na tržištu i omogućiti kupcima da do njihovih proizvoda nesmetano dođu. Zato je doneta odluka da se ovih pet udruženja umreži u savez koji će upravljati zajedničkim brendom pod kojim će plasirati svoje proizvode na tržištu. Brend će biti garancija da su u pitanju proizvodi izrađeni na tradicionalni način od domaćih sirovina poreklom iz Vojvodine.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.